Tempo doeloe... - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Jannie - WaarBenJij.nu Tempo doeloe... - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Jannie - WaarBenJij.nu

Tempo doeloe...

Door: Aletta

Blijf op de hoogte en volg Jannie

31 Juli 2007 | Indonesië, Yogyakarta

De afgelopen dagen in Yogya hebben we vooral rustig aan gedaan, het was super warm en Jelmer heeft nog een dag in bed doorgebracht. Kortom, met een kopje thee bij het zwembad zitten, zwemmen, duikwedstrijdjes houden, af en toe een rondje door de stad wandelen en wat lezen. We hebben vaak en veel bij restaurant Superman gegeten, het eten was veel beter dan de naam doet vermoeden. Vanochtend nog een grote fruitsalade gegeten, nadat ik bij de ingang bijna op een rat was gaan staan...

Nu zitten we in de de 'Executive Lounge' op het vliegveld van Yogya. De economy class was vol en het scheelde een tientje dus dan maar business class.
Jannie had al een heel betoog gehouden dat bij Garuda economy en business hetzelfde zijn, dat er alleen een gordijntje tussen hangt en dat we voorin mogen zitten. Niet dus. We zitten hier op grote loungestoelen, met een buffet net zo groot als het gemiddelde ontbijtbuffet bij het vorige hotel. Bovendien gratis internet, dus dat komt goed uit!

Gisteren waren we (Aletta en Jannie) trouwens ook nogal decadent bezig. Het 'kuuroord' heette Kakiku (jouw voeten) en daar viel Jannie voor. "Anders was ik er NOOIT heen gegaan!", beweert ze nu. Wat begon als een voetscrub, werd een beenscrub en uiteindelijk een volledige massage. Na een tochtje met de becak terug naar het hotel, is heel je huid overigens weer helemaal stoffig, maar toch was het leuk.

We gaan nu nog even loungen, kopje thee drinken, het buffet verder plunderen en dan kijken wat business class vliegen nou echt inhoudt...

Over een paar dagen vast een verslag over Bali!

• 31 Juli 2007 - 06:30

Grietje:

net zo onder mijn uitebreide ontbijt komt de mail binnen dat er weer iets te lezen valt. Jullie maken het goed ondanks af en toe wat interne narigheid. Heerlijk om te lezen dat Jannie nog steeds ergens voor 'valt'. Dat maakt mijn dag weer goed.
    Even ter informatie 'volgens de geleerden komt de zomer eraan in Nederland!' Het is maar dat jullie weten dat het hier ook echt afzien is :)
    Nog veel reisplezier en doe voorzichtig

XX Grietje

• 31 Juli 2007 - 07:14

Wieger:

Goede reis naar Bali. Jammer dat het Metro guest house zo'n rommel was geworden ik weet nog dat wij het enrom luxe vonden maar dat is al 15 jaar geleden.

• 31 Juli 2007 - 10:19

(O)pa En (O)ma:

Zondagavond jullie email ontvangen, weer een mooi verhaal jannie. Aletta en jelmer weten niet wat ze zien denk ik. Maakt Jelmer veel foto's? #Er komen hier alweer mensen terug van vakantie en andeen vertrekken zodat het nog erg rustig in Luttelgeest blijft. Aan de Oosterringweg is deze week camping. Als het weer maar weer beter wordt. Vanmorgen lijkt het er wel op 11 graden en een mooie blauwe lucht met veel vliegtuig strepen. Ondanks regen, wind en kou groeit het nog goed,. De bonen boven verwachting zodat Hilda en Jeanet er ook nog van kunnen genieten. Gisteren heeft (O)Pa de nieuwe aardbeiblanten al weer in de tuin gezet. Vandaag gaat hij een stukje omspitten voor de boerenkool, daar is het ook al weer tijd voor. Is jan gezond gebleven? Wij hopen dat jullie nog een goede(rustige) week op Balie krijgen en wat uitgerust thuiskomen. Met liefs en groet.
    P.S we hebben jullie sms net ontvangen bedankt!

• 31 Juli 2007 - 12:08

Anneke:

Ik hoorde dat jullie spoedig je plaats moeten inruimen want anders kunnen wij er niet bij en wij willen ook eens Sonja Kakker meemaken.Grapje.dit was Humphrie hoor. Wat leuk dat jullie in hetzelfde hotel zaten waar wij ook hopen te overnachten. Nog 1 nachtje en dan gaan we ook .. Spannend. Heel fijn om alvast door jullie verhalen wat voorbereid te zijn .Goede reis verder en groetjes van Humphrie, Anneke en Eveline.

• 31 Juli 2007 - 21:14

Jeanet:

Wij net een dagje Julianatoren achter de rug, heerlijk pannenkoeken gegeten, aan yogja ook leuke herinneringen, Aletta in bad die op het toilet stond, ook de soeveniersverkopers kwamen bij je thuis, de borboedoer(wat een rot woord) niet meer bezocht?

• 01 Augustus 2007 - 09:02

Arnold:

Hoi allemaal,
    Groet uit Duitsland en nog veel plezier
    Groeten,
    Hetty en Arnold