Suriname - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Jannie - WaarBenJij.nu Suriname - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Jannie - WaarBenJij.nu

Door: Jannie

Blijf op de hoogte en volg Jannie

30 Maart 2013 | Nederland, Zoetermeer

Twintig jaar geleden leerden we Alice kennen, als juf van onze Aletta. Ik werd haar collega, we werden vriendinnen. Deelden lief en leed in Zoetermeer. Enkele jaren geleden leerde Alice een vrolijke Groninger kennen. Wat een spannend verhaal was dat, op de roltrap van het station in Grun! Wij genoten altijd van Alice haar belevenissen en waren er bij toen ze trouwde met haar André. Samen vertrokken ze naar Suriname, Alice haar moederland. Ze hebben daar een prachtig huis gebouwd, op het erf bij haar ouders. Die zijn inmiddels heel oud en genieten van de nabijheid van hun dochter en schoonzoon. Nog een paar nachtjes slapen en dan gaan wij dat ook doen. En zwemmen, wandelen, fietsen, lezen in de hangmat, ons koesteren in de warmte, van het land en van de mensen. Spelletjes doen, dat leerden we wel van Alice! Nu eerst inpakken, en nog wat inkopen doen, en alvast wat lezen in het leuke boekje dat ik kreeg van de thuiszorghulp van mijn ouders. Zij gaat ieder jaar naar Suriname, en gaf ons het boekje 'Buitenkansjes'. Ja, dat klinkt als heel kloppend, wat een buitenkansje, de koude lente even vaarwel zeggen en twee weekjes op reis naar Suri. Joehoe Alice, zet de spelletjes maar klaar!

• 30 Maart 2013 - 20:46

Natas:

hey da's iets heel anders dan hier met een rode wollen winterjas achter een kruiwagen te lopen :-) ja je bent gespot :-)
    ik kijk al uit naar alle verhalen en een spelletje ben ik altijd voor te porren dus breng maar mee als je komt!
    kusss Natas ♥

• 30 Maart 2013 - 23:47

Jannie :

Huh, ik heb jou niet gezien, was je bij Bianca?! Ik liep met een kruiwagen vol mest van de volkstuin naar de kruidentuin, over de dijk ;-) voor het eerst van mijn leven. Dat worden dikke frambozen het komende jaar!

• 01 April 2013 - 20:20

Angela:

Hoi Jannie,
    Wat leuk! Wil je Alice de groetjes doen!! Ze was ook de geweldige juf van Jelle!
    goede reis!!

• 01 April 2013 - 20:31

Edith :

Selamat jalan. Jannie.

Ik verheug me al op je verhalen en geniet vooral van de warmte. Je krijgt er weer zoveel energie van!
    Veel plezier!!

• 01 April 2013 - 20:40

Ilse:

Wat leuk! Veel plezier!

• 01 April 2013 - 21:21

Elja:

Hè jannie en Jan klinkt goed heel veel plezier Jan en elja

• 01 April 2013 - 21:41

Jeannette:

veeeeeel plezier, Jannie, goede reis en hartelijke groeten aan Alice :-)!

• 02 April 2013 - 16:14

Loes:

Klinkt heerlijk allemaal en ook heel bekend: lekker in de hangmat :-) Geniet!

• 03 April 2013 - 10:58

Alice :

Nog maar één nachtje slapen en dan is ze hier. Jannie en haar Jan. André en ik kijken vol spanning naar jullie uit. We verheugen ons op jullie bezoek. Vergeet niet om een internationaal rijbewijs mee te nemen. Ik hou niet van achter het stuur van een auto zitten, maar dan kunnen jullie mooi oefenen om links te rijden.

• 08 April 2013 - 16:55

Anneke Liemburg:

Hallo voor mij onbekende Janny,
    Ik vond je bericht zo leuk, dat ik er even op wil reageren. Jij kent Alice al heel wat langer dan ik maar ik geniet ook van haar gezelschap en ben blij dat ik haar heb leren kennen en dat ze gelukkig is met mijn oom[pje].
    Jullie zijn bevoorrecht want met Femmie en mij wilde ze niet naar Nickerie. Maar we hebben andere en spannende dingen gedaan waar we van genoten hebben.Zo'n parbobiertje smaakt goed hè?. Ik wens jullie veel plezier en probeer te winnen met phase 10 hoor. [heb ik inmiddels ook gekocht] Lieve groeten van Anneke