Groeten uit Griekenland - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Jannie - WaarBenJij.nu Groeten uit Griekenland - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Jannie - WaarBenJij.nu

Groeten uit Griekenland

Door: Jannie

Blijf op de hoogte en volg Jannie

27 Juli 2008 | Griekenland, Athene

Het had even wat voeten in de aarde, voordat we opstegen van Schiphol afgelopen vrijdag....Om half zes zouden we vertrekken en om vijf uur werd er omgeroepen dat het waarschijnlijk zeven uur zou worden...Oeps, Jan had wel geslapen voordat we naar Schiphol ginegen maar Jelmer en ik waren wakker gebleven en begonnen ons langzaam aan toch wat slap en sloom te voelen. We hadden gedacht in het vliegtuig te stappen en dan lekker even te slapen. Nee dus! We werden van C5 naar C12 gestuurd en weer terug...Om wat afleiding te hebben misschien? Gelukkig bleef iedereen goed gestemd, en werden we zelfs wat lacherig, misschien zitten we straks in een hotel op Schiphol? Maar nee, het technische mankement werd opgelost. Wat het was zullen we nooit weten, maar wel vijf monteurs stonden ons al discussieerend na te kijken. Dat gaf best een vreemd gevoel, waren ze het eens of niet? Maar de piloot stelde ons gerust, als het niet in orde zou zijn, ging hij niet vliegen verzekerde hij ons!

Ik ga dit bericht eerst even opslaan, kijken of het werkt, anders heb ik straks misschien alles voor niets getypt....

Het lukt, ik schrijf nog even verder....De vliegreis was prachtig, een klein jongetje voor ons riep toen we opstegen: 'Ik zie de hele wereld' ...Zo mooi, het waren de kassen bij Aalsmeer! Jelmer genoot van de Alpen, de besneeuwde toppen waren zo helder te zien, prachtig. Transavia bood iedereen een drankje aan als troost voor het lange wachten, we kochten er maar een broodje bij, en als drankje namen we een kopje soep, lekker!

Na drie uur vliegen zagen we dr griekse eilanden in de blauwe zee liggen, zo mooi vanuit de lucht! Het landen op Samos ging net als vorig jaar op Bali, net alsof je in de zee terecht komt, maar uiteindelijk blijkt er toch een landingsbaan te zijn, gelukkig!

De bus van Ross holidays stond klaar, met een reisleidster erbij, die onderweg naar Kokkari van alles over het eiland vertelde. Het eerste wat opviel was vooral de zon, het superblauwe water en overal olijfbomen, vijgebomen, oleanders en zelfs palmbomen. Ons appartement is op de eerste verdieping, aan het keienstrand. 's Ochtends voor het ontbijt zwemmen we eerst even, dan is de zee nog spiegelglad. In de loop van de dag gaat het harder waaien en worden de golven steeds hoger. Er is geen eb en vloed en de wind waait naar het land toe, dus dat is wel een rustgevend idee met Jelmer op de surfplank...Jan en ik zaten in het begin steeds vanaf het strand dooor de verrekijker naar hem te turen, maar alles went, zelfs een surfend kind op zee. Hij redt zich best en er zijn meer Nederlanders. Ook in ons appartement zijn drie andere nederlandse gezinnen. De twee vriendinnen van 17, en een meisje van 20. Op dit moment zit jelmer met hen te yatzeeen....Wat hij met ons nauwelijks wil doen. Nu moet ik stoppen want we gaan om 20.00 uur uit eten met Jacqueline en Karin die naar ons toe komen.

Vanavond volksdansen op het schoolplein in het dorp, mmmm wat wil een mens nog meer?

Misschien een berichtje van jullie?
Tot een volgende keer,
liefs van ons drietjes!

• 27 Juli 2008 - 16:57

Ryanne:

Haha, bijna tegelijk geplaatst!

X

• 28 Juli 2008 - 15:13

O(pa) En O(ma) :

beste Jan Jannie en Jelmer.
    Zopas kwam Maarten jullie bericht uit Griekenland brengen dat lijkt allemaal goed.

Hebben jullie al wat van Aletta gehoord of gelezen.

Het is hier nu ook mooi weer, 28,9 C.

Ryanne is vanmorgen naar zeilkamp vertrokken.

Maarten neemt dit berichtje mee om te typen .

Met veel liefs van O(pa) en O(ma) v. Maldegem -Bosma

Ps maarten heeft dit bericht getypt

• 28 Juli 2008 - 16:49

Tante Janny:

Fijn dat jullie het goed naar de zin hebben.Vanmorgen het berichtje van jullie voorgelezen aan At door de telefoon,en het berichtje uitgeprint en naar haar gestuurd ze was blij dat jullie het goed naar de zin hebben
    en gezond en wel op Samos zitten. Ja het moet een heel mooi eiland zijn.Voor het weer hoefden jullie niet weg,hier hebben we nu een tropische temperatuur.Ook is er veel water gevallen op
    verschillende plaatsen.
    [Hondsdagen hé]
    Is het daar ook zo snel donker? En z`on prachtige zonsondergang
    met een hele mooie sterrenhemel? Daar genoten wij in Kusadasi
    altijd zo van.Wij waren daar in september misschien maakt dat verschil? het is een heel verhaal geworden, ik stop er nu maar mee.
    Veel plezier gewenst en
    tot de volgende keer.
    Groetjes van Tante Janny

• 29 Juli 2008 - 21:45

Jeanet:

Gisteren een dagje naar de polder geweest naar Jolanda voor de verjaardagen van Richard en Emiel. Daarna bij Pieter en Hilda gegeten en Maarten meegenomen naar Rhenen, de Kids eerst nog lekker gezwommen en slootje gesprongen Vanmorgen Nadine opgehaald, naar een ezelboerderij geweest je kan er met ezels het bos in super leuk nu hebben we het niet gedaan, volgende keer misschien. In Rhenen badje in de tuin gemaakt en gezellig buiten gegeten, nu wat spullen bij elkaar gezocht en de vouwwagen staat voor de deur donderdag gaan we op reis naar een prachtige camping La Plaine aan de rivier de Lot. Morgen gaan Lars en Maarten mee met Wieger geld verdienen in Limburg, sávonds een barbeque met Pieter en Hilda dus nog genoeg gezellige dingen te doen. Jullie al een mooie wandeling gemaakt of is het te warm, gaan jullie elke avond naar het stadje eten of in het appartement. Leuk dat het surfen zo goed gaat met Jelmer Ga nu eerst wat slapen groetjes Jeanet.