Bijna weer beter - Reisverslag uit Madras, India van Jannie - WaarBenJij.nu Bijna weer beter - Reisverslag uit Madras, India van Jannie - WaarBenJij.nu

Bijna weer beter

Door: Jannie

Blijf op de hoogte en volg Jannie

06 December 2022 | India, Madras

Elja, wat leuk, toch een gedichtje voor ons op 5 december! Namasté [e-1f64f][e-1f3fb]

Dank ook voor alle beterschapswensen, Jelmer is er een stuk beter aan toe dan gisteravond. Sneha’s vader kwam om 10 uur ‘s avonds nog langs met hun oude huisarts. Die bekeek Jelmer eens goed en constateerde een ‘water disease’ iets gegeten of gedronken met slecht water. Jelmer gaf de schuld aan watermeloensap van de take away, ik vermoed dat stress en vermoeidheid ook een rol speelden. Vanavond hebben we kennis gemaakt met Sneha’s familie tijdens een etentje zonder de aanstaande bruidegom. We hebben broer en schoonzus uit Californië voor het eerst ontmoet, er waren een tante, twee nichtjes en een neef uit Australië. Allemaal allerhartelijkst. Jelmer komt in een vrolijke en vriendelijke familie terecht.

Na het eten konden we nog net een ijsje halen bij een tentje om de hoek van ons hotel. We zongen daar een paar regels van het Wilhelmus, dat klonk saai. Daarna het Flevolands volkslied, heel wat beter. ‘Een mooi slaapliedje’ noemde broer Sunny het. Vanmiddag heb ik een liedje geschreven op de melodie van ‘tulpen uit Amsterdam.’ In het Engels, Maarten gaat ons begeleiden op gitaar. Hilda wil vast wel dirigeren.

Inmiddels zijn de Nederlandse vrienden ook gearriveerd. We hebben de jongens nog niet gezien maar al wel de verhalen gehoord over hoe ze ook een halve dag bezig waren met het regelen van een Indiase simkaart. Ik viel in de telefoonwinkel zittend op een krukje met mijn rug tegen de muur in slaap, de eerste middag in Chennai. De Nederlandse vrienden komen bijna allemaal oorspronkelijk uit Zoetermeer. De meest bijzondere gast is Bas. Hij is al sinds de peuterspeelzaal bevriend met Jelmer. Ze gingen samen naar de Margrietschool, toen samen naar het Alfrink en daarna allebei bouwkunde studeren in Delft. Ze woonden allebei een poosje in Tokyo en daar vond Bas de liefde van zijn leven. Hij is in Japan gebleven en komt nu samen met zijn partner Madoka naar de bruiloft. Morgenochtend als we wakker worden zal Aletta ook gearriveerd zijn.

Rita en Peter zijn vanochtend een paar dagen met zijn tweetjes op stap gegaan. Jan googelde wat op ‘organic farming’ en vond een mooie boerderij om te bezoeken. JacobsandKlooster.com is hun nog mooiere website. Samen met Pieter, Hilda en Maarten is hij er vandaag op excursie gegaan. Een inspirerend bezoek was het, hoorde ik van hen allemaal. Ik ben ‘thuis’ gebleven, zo voelt ons kleine hotelletje inmiddels. Om de hoek is een mooie winkelstraat. In de aurovilleshop maakte ik een reel op instagram. Zo leuk om in de reacties daarop te lezen dat Mirjam en Deborah de winkel herkenden. Ik kocht er schattige keramieken boomblaadjes, zo symbolisch voor Chennai en later misschien mooi om te gebruiken in een vrouwenviering of bij een schrijfvakantie. We komen vast en zeker ook nog in het echte Auroville volgende week, nu al zin in!

Inmiddels is het 1.00 uur. De deur van het hotel was op slot toen we hier een uurtje geleden aankwamen. Gelukkig was er een bel en sprong één van de medewerkers (zij slapen in de eetzaal maar daar merk je overdag niets van) op om voor ons te openen. Ik ga ook slapen en sla misschien een paar dagen over met schrijven. We gaan bruiloft vieren [e-2764]️

• 06 December 2022 - 09:54

Jacqueline Veth:

Fijn dat Jelmer aan de beterende hand is.

En heel veel bruiloftsplezier !!

• 06 December 2022 - 10:44

Jeannette:

Alle goeds en genietmomenten tijdens deze bijzondere dagen [e-1f389][e-1f973][e-1f389] !! Liefs!

• 06 December 2022 - 12:48

Deborah:

Wat fijn dat Jelmer weer opknapt. En zo waardevol dat er zoveel vrienden en familie bij is! Wat zullen ze zich geliefd en rijk voelen!

Fijn ook om te lezen dat het hele gezelschap zich vermaakt en eigen interesses opzoekt!

Wij gingen in 2011 ook naar Auroville, bijzondere plek!

Laat je meedragen in de tradities, kleuren, geuren en muziek de komende dagen; geniet!

later lezen we graag over al je nieuw gespaarde herinneringen.

[e-1f618]

• 06 December 2022 - 12:50

Ellen :

Een mooie trouwdag gewenst ik hoop met een fitte bruidegom.

En Jannie een ijsje om de hoek ohoh ijs is één van de grootste bacteriën bronnen. Mijn opa was ijsmaker en altijd zeer zorgvuldig want er gaat room in.

Ik hoop dat het een verpakt waterijsje was .....

Nogmaals geniet van deze bijzondere dag en alles eromheen.

Liefs Ellen

• 06 December 2022 - 17:32

Elja:

Nog een paar nachtjes slapen

fijn dat Jelmer weer opknapt.

geniet van alle geuren kleuren het lekkere eten de bijzondere momenten lieve families kennissen.

snap dat je het schrijven over gaat slaan maar wel jammer voor ons .

we horen graag van je

veel

liefs moeder van de aanstaande bruidegom [e-1f618]ook de groetjes aan alle bekenden

• 07 December 2022 - 07:43

Tiny Brunott :

Lieve Jannie Hij knalde me eruit terwijl ik zo mooi had getypt nog een keer. Het is vandaag zo ver. Ik wens jou en de rest van de familie een geweldige huwelijksfeest. Gelukkig dat Jelmer weer wat beter is. Het zou toch vreselijk zijn. Jelmer en Sneha veel geluk. Succes met dansje, liedje en speech. Geniet ervan. Ik voelde de bacteriën bij het ijsje op de hoek brrrrrrrrrr veel plezier.[e-2763]️[e-1f3bc]

• 08 December 2022 - 19:21

Carla Thape:

Lieve Jannie, [e-1f33a]

Wat een kleurrijke bruiloft!

Het is al byzonder als je zoon gaat trouwen maar dan ook nog in India!

En wat fijn dat er wat familie en vrienden bij kunnen zijn.

Ik denk dat je inmiddels inspiratie hebt voor vijf romans! [e-1f609]

Geniet lieve Jannie, Jan en Alettea metvolle teugen! [e-1f496]

Liefs ,

Carla

• 08 December 2022 - 19:51

Susanne:

vanuit mijn corona ziekbed geniet ik mee van je verslagen. Ben ik ook een beetje in India.

Geniet Samen!