Sonja Kakker dieet - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Jannie - WaarBenJij.nu Sonja Kakker dieet - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Jannie - WaarBenJij.nu

Sonja Kakker dieet

Door: Aletta

Blijf op de hoogte en volg Jannie

26 Juli 2007 | Indonesië, Yogyakarta

Na 3 nachten in Pangandaran, zijn we vanochtend om half 10 naar Yogya vertrokken. Daar zijn we inmiddels aangekomen, maar het was een hele reis! We waren hier om 6 uur.. 8,5 uur reizen, met in totaal een uur pauze. Bochten, bergen, (soms) slechte weg, misselijk!

Maar dat misselijk zijn kwam niet alleen door de bergen en de bochten. Ik heb gisteren de halve dag in bed gelegen, en de andere helft op de wc doorgebracht. Ziek! 's Ochtends om half 4 begon het. Om 4 uur stond ik, met moskeegeluiden op de achtergrond (exotisch...), in de badkamer over te geven. 's Avonds om 9 uur weer wat hapjes nasi putih (witte rijst) naar binnen gewerkt en nog even heel langzaam, en met kleine stapjes, door de tuin van het hotel gewandeld. Vanochtend ging het wel weer, dus we zijn toch op weg gegaan.

Toen Jelmer halverwege de reis een koekje wilde pakken, en in het grote pak 'energy' koekjes keek, bleek dat we een cicak (een soort hagedisje) mee hadden gesmokkeld! Niemand had nog zin in de koekjes, dus we hebben ze weer achterin de auto gezet. Toen Jelmer een paar uur later vanaf de wc riep dat er geen wc papier was, en Jannie het uit de auto ging halen, zat 'ie in de rol. Hij sprong eruit en rende snel weg.

Jelmer, Jannie en Aletta (Jan blijft bespaard) brengen trouwens veel tijd door op de wc, we zijn zogenaamd aan het Sonja Kakker dieet. Geen gedoe met een boekje en fruit eten, gewoon alles eten wat je wil en zorgen dat er ALTIJD een wc in de buurt is. Lees: binnen een straal van 20 meter.

Morgen gaan we Yogya verkennen. Na de ervaring van vandaag (250 km in 8,5 uur) gaan we waarschijnlijk ook een vliegticket naar Bali boeken... Het internet is hier sneller dan in Pangandaran, dus misschien volgen er nog wat foto's!

Liefs,
Aletta

• 26 Juli 2007 - 14:25

Wieger:

Ik heb jullie vanmorgen nog proberen te bellen wat er was een tsunami waarschuwing voor Indonesie maar later bleek dat het vals alarm was, hebben jullie daar iets van gemerkt ??

• 26 Juli 2007 - 14:37

Ada:

Ach, arme reizigers. Dat heb je in Indonesië weet ik uit eigen veelvuldige ervaring... Hebben jullie immodium bij je? Gelukkig laten jullie er niet door weerhouden leuke dingen te doen. Ben erg benieuwd naar de verhalen over Yogya

• 26 Juli 2007 - 14:50

Marlies:

Hallo.......waar in Yogja zijn julli!!!!!!! ik heb net hopeloos de straat afgezocht in de hoop jullie tegen te komen (dacht dat je misschien hier in een internetcafe zat). Hier is trouwens prawirotaman. Wij zitten in wisma Ary's in jalan suryodininggratan en ben morgenvroeg de hele tijd daar, kom even langs!!
    Anyhow, hope dat het wat beter gaat met de darmpjes...
    xx

• 26 Juli 2007 - 15:12

Angela:

Nou als ik mag kiezen...dan toch maar liever Sonja Bakker :-)
    Sterkte WC-stalkers!

Angela

• 26 Juli 2007 - 16:17

Tante Janny:

Ja dat is niet zo leuk als je darmen van streek zijn,ik hoop voor jullie dat het verder mee zal vallen.Heeft Jan soms iets anders gegeten? Dat jullie weer verder reizen is gelukkig weer een goed teken,houden zo!nog veel fijne dagen gewenst.
    Groetjes,ook van oom Arie.

• 26 Juli 2007 - 16:41

Hilda:

Tja, wat een narigheid.....wens jullie er veel sterkte ermee. Wat dat betreft zou ik niet met jullie willen ruilen. Maar het hoort er nou eenmaal bij. Wat een troost.....!?
    Veel plezier verder, ben benieuwd naar jullie verdere belevenissen, zo leuk om te lezen!

groetjes Hilda

• 26 Juli 2007 - 20:37

Mieke:

Wat is dat toch met Pangandaram? De enige keer dat ik echt ziek was van 'perut sakit' was nadat ik daar iets verkeerds gegeten had. Hopelijk is het gauw weer over, want in Yogya valt veel te genieten. Morgen ga ik een weekje naar Terherne, dus kan ik even jullie belevenissen niet volgen.
    Beterschap! En nog fijne dagen op Bali,
    Mieke

• 27 Juli 2007 - 10:45

Jannie:

Lieve allemaal,
    Wij genieten elke keer als we jullie reacties lezen! Net heeft Jelmer een bigmac gegeten bij de MacDonald, Aletta at tussen de middag ayam goreng met witte rijst en mijn buik is ook weer in orde gelukkig....Van tsunami alarm hebben we niets gemerkt Wieger, de golven in Pangandaran waren wel superhoog maar bleven in de zee...Door een paar hele gezellig steegjes, er zitten overal mensen te koken, te wassen en te eten, lopen we weer terug naar ons hotel. Het zijn allemaal kleine huisjes om een zwembad, midden in Yogya, en toch heel rustig. Vanavond komen Marlies en haar vriendin. Liefs van ons vieren!

• 28 Juli 2007 - 07:14

CJBK:

Gelukkig duurt het Sonja-Kakker dieet maar even. Kort en Hevig. Dus trek er lekker op uit. Dat doen wij vanaf morgen ook. Terug in Nederland lezen we jullie verhalen verder en natuurlijk zien en spreken we jullie dan ook.
    Tot dan en nog een hele goede tijd in Indonesië.
    Groet, van ons 4'n

• 28 Juli 2007 - 09:44

Elvira En Ryanne:

Hoi hoi allemaal,
    Ryanne en maarten zijn aan het logeren bij ons en het is heel gezellig. We gaan vanavond pannenkoeken bakken. Gelukkig dat het weer wat beter bij jullie gaat. Groetjes ons

• 29 Juli 2007 - 05:32

(o)pa En (oma):

28-7-07
    Daar zijn we weer, gisteren lag de KPN hier plat, dus geen smsmjes en geen e-mails. Vanmorgen hebben we weer een e-mail opgehaald bij Pieter en Hilda.
    We zijn blij dat jullie weer beter zijn. Is Jan gezond gebleven?
    Dat was me wel een reis naar Yogya.
    Wij hebben woensdag 3 emmers bonen in de diepvries gedaan, dus jullie kunnen wel weeer komen eten.
    Donderdag zijn Jeanet, Elvira, Lars en Quint hier geweest, dat was erg gezellig. Zij hebben Ryanne en Maarten meegenomen naar Rhenen.
    Onze typers zijn er dus niet, maar Pieter
    (in dit geval hilda) zal invallen.
    Donderdagavond hebben we geklaverjast, daar was het enkele weken niet van gekomen vanwege verkoudheid. Maar het ging nu weer goed. Aletta, jij ook bedankt voor je verhaal.
    Met veel liefs en tot de volgende keer.

(O)pa en (O)ma.