Weer terug - Reisverslag uit Luttelgeest, Nederland van Jannie - WaarBenJij.nu Weer terug - Reisverslag uit Luttelgeest, Nederland van Jannie - WaarBenJij.nu

Weer terug

Door: Ryanne

Blijf op de hoogte en volg Jannie

02 Augustus 2008 | Nederland, Luttelgeest

Hallo allemaal!

Ondertussen weer terug in de NOP. Het was super leuk, maar helaas geen tijd gehad om een bericht te plaatsen.

Maandag morgen om 8 uur vertrokken naar Broek in Waterland, na de instructies de boot optuigen,met de begleider kennis maken, hij heette joris en kwam uit limburg (lollig accent)en mensen uitzwaaien vertrekken maar. We hebben die dag veel geroeid, er stond bijna geen wind, 's middags boodschappen gedaan en om half 6 aangekomen bij de kampplaats. Tent weer op de boot gebouwd en de boel weer inrichten met slaapspullen even koken en 's avonds theorie en levend stratego gedaan. Het was die dag heel heet, dus zo ook 's avonds in de tent... pff.

Dinsdagochtend de tent weer opgeruimd mast opgebouwd en weer verder zeilen naar de volgende kampplaats, deze keer een camping met rode mieren, voor het eerst van m'n leven gebeten door die beesten. Niet echt fijn. 's avonds nog een kano route gedaan.

Woensdag eindelijk een beetje wind, we zijn naar monnickendam gezeilt daar boodschappen doen en toen de sluis door met de 5 boten, het paste precies! Daarna gingen we de Gouwzee op ondertussen van groepjes gewisselt, met andere mensen op de boot, konden we echt lekker zeilen! We zouden eerst naar marken gaan maar dat ging toch niet door op het laast, doen ons bootje er al bijna was. Aangelegd op het strand. 's Avonds hadden we een kookwedstrijd (ons bootje heeft gewonnen!) en daarna een kampvuur en ondertussen nacht zeilen. Daarna werd het even wat minder.. ik moest een ehbo kist ophalen voor een begleider en zelf een elleboog van een ander meisje in m'n arm kreeg, gevolg arm gekneust.. ondertussen waaide het zo hard dat we water binnen kregen en onze slaapzakken nat waren.. moesten we eerst weer de boot verlegen. Niet echt lekker geslapen dus.

Volgende ochtend vaarden we weer terug over de gouwzee, met een lekker windje en heel mooi weer! lekker relax dus. Die avond kwamen we weer terug in broek om de bonte avond te houden en een "disco" was erg gezellig.

Vrijdag ochtend maakte we ons op voor een zeilwedstijd! Eerst naar een meertje varen, en toen van start. Helaas ging dat bij ons niet helemaal goed, we waren Labo (laatste boot) en die heeft allemaal extra dingen mee.. en aangezien wij de kleinste boot hadden zat de heleboot vol, en de touwen vast.. waar door we helemaal de verkeerde kant opgingen. Eindelijk de goede richting, kwamen de anderen kruisend tegen de wind in er al weer aan wat dus een botsing veroorzaakten, ging dus echt heel goed.. uhmuhm. Nou, dan maar weer terug zeilen naar de kampplaats.. boot schoonmaken en toen was het alweer tijd voor de afsluiting. Een verslag over de hele week en alle begleiders gaven iedereen van hun groepje een naam. Ik heette: girlz voorlezende, met een arm tillend, bikkel van de best roeiende, altijd zingende kookwedstrijd winnen de meiden boot.
Dat was het einde, en toen moesten we weer naar huis...

Liefs Ryanne

• 02 Augustus 2008 - 17:29

Jannie:

Ha Ryanne,

Wat een superleuke zeilweek heb jij gehad! En wat schrijf je er mooi over, ik zie het allemaal zo voor me...Morgen zal ik weer een stukje over onze belevenissen schrijven!

Veel plezier in Engeland de komende week liefs van ons drietjes!