Laon - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Jannie - WaarBenJij.nu Laon - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Jannie - WaarBenJij.nu

Laon

Door: Jannie

Blijf op de hoogte en volg Jannie

08 Juli 2010 | Nederland, Zoetermeer

Lieve allemaal,

Na maandag een prachtige fietsdag langs de maas van Namen naar Bousu en Fagne waren we de enige gasten in een kasteelachtig landhuis, prachtig plekje waar we na tachtig km fietsen lekker sliepen. Daarna een kortere fietsdag, het ging nu wel heuvel op, heuvel af en overnachting bij een Nederlandse schrijver Aernoud Witteveen. Zijn vrouw verzorgde de table d hote, heerlijk eten, buiten op het terras, vuurkorf erbij aan, er waren andere gasten die kenden mensen die aan de Kofschipkade wonen, kleine wereld he. Vandaag zesig kilometer in de zon tussen de graanvelden gefietst, veel gestopt, veel gedronken en lekker bezweet aangekomen in Laon, waar nu het internetcafe dicht gaat, wat een pech....Ik schrijf weer als we in Parijs zijn.
Liefs Jan en Jannie

• 08 Juli 2010 - 19:51

Ien:

Wat leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie vakantie!Enne... veel gedronken...ik neem aan dat dat geen wijn was he? hihi.
    Geniet maar lekker en ik wens jullie nog veel mooie tochtjes en leuke (eet/slaap) adresjes met nog leukere mens-ontmoetingen! dikke zoen, ien

• 08 Juli 2010 - 20:30

Aletta:

Hoihoi,

Leuk om een verhaaltje op onze oude reis site te lezen (moet je de foto niet eens updaten?). Hier in Leiden wordt het ook weer warm. Ik ben vandaag naar Zoetermeer gefietst om de planten water te geven (die zagen er erg dorstig uit, denk dat Jelmer ze vergeten was..) en bessen te plukken. Ik heb per ongeluk de sleutel van de tuin meegenomen maar die breng ik maandag wel weer terug. Zaterdag naar opa en oma en Pieter en Hilda, ze hebben een zwembad gekocht, hadden jullie dat al gehoord? Komen jullie terug voor de WK finale of blijven jullie nog een tijdje weg?

liefs vanuit Leiden!

• 08 Juli 2010 - 21:06

Jeannette:

He heerlijk, lezen hoe jullie het hebben. Ik zie jullie helemaal zitten, daar bij die vuurkorf! :-D
    Tot het volgende verhaal, liefs en groet, ook van Andries, Jeannette

• 09 Juli 2010 - 09:56

Adri:

Hallo Jannie en Jan,
    Wat een sportieve onderneming! Zijn jullie ook de Hautes Fagnes opgefietst? Wij zijn er een keer heengereden en hebben bovenop een wandeling gemaakt. En rabarbertaart gegeten. Het wordt heel warm. Ga maar ergens heen waar een zwembad is.
    Groeten van Adri

• 12 Juli 2010 - 16:01

Bert Van Marrewijk:

Hallo Jannie en onderhorigen. Geniet van jullie fietstocht. Hopelijk is bij jullie het weer beter dan (af en toe)hier. Ik ga volgende week ook op pad, maar blijf in Nederland. Ik wil alle dorpen, vlekken en gehuchten bezoeken, maar mijd de grote steden. Sampai jumpa. Bert.

• 14 Juli 2010 - 20:53

Grietje:

ik ben nu toch wel benieuwd waar jullie uithangen.... lukt het een beetje in Frankrijk? Het is hier steeds van dat wilde weer. Hoop maar dat jullie daar niets mee te doen krijgen.