Hoera, het visum zit in mijn tas! - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Jannie - WaarBenJij.nu Hoera, het visum zit in mijn tas! - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Jannie - WaarBenJij.nu

Hoera, het visum zit in mijn tas!

Door: Jannie

Blijf op de hoogte en volg Jannie

29 November 2022 | Nederland, Zoetermeer

Nog geen mail, nog niet en nog niet. Ik lig niet vaak ergens wakker van maar een visum aanvragen en geen reactie krijgen, poeh dat gaf mij stress. Afgelopen zaterdag was ik tamelijk radeloos. Alle visa voor India waren inmiddels goedgekeurd behalve die van mij. Ik hoorde niets. Geen bericht was in dit geval geen goed bericht. Dus ik belde, ten einde raad, naar een informatienummer in India. De eerste keer nam daar iemand op. Daar was ik blij mee. Nadat ik mijn paspooortnummer gespeld had werd de verbinding helaas verbroken. De volgende keren dat ik belde was de wachttijd steeds vier minuten en klonk er slechts een muziekje maar er kwam niemand aan de lijn. Jan had onze visa aangevraagd, de mijne al twee keer, in de eerste zat een typfout in het paspoortnummer ontdekten we toen we de aanvraag uitprintten. Waarom ik de tweede keer geen goedkeuring kreeg, geen idee! Wat was wijsheid, zelf nog een keer aanvragen of een visumbureau inschakelen? Ik heb het laatste gedaan. Zaterdagnamiddag alle gegevens ingevuld, opgestuurd en een spoedaanvraag gedaan. Alleen door het automatische bericht waarin stond dat mijn gegevens ontvangen waren was ik al opgelucht. Op maandagmorgen vroeg kwam de mail waar ik al meer dan een week op wachtte: Het visum was toegekend! HOERA! We wilden de bruiloft al uitstellen’ grapte Sneha in de app. Dat gaat niet gebeuren. Morgen pakken we de koffers en donderdag gaan we op avontuur. Voor het eerst van mijn leven geen Sinterklaas vieren, dat idee was even wennen. Gisteren heb ik voor iedereen in Haarlem nog snel een gedicht geschreven en misschien schrijf ik er in het vliegtuig nog wel één voor mijn pa. Wie moet dat uitprinten? Tot nu toe bracht Pieter de verhalen altijd naar pa maar hij gaat deze keer mee op reis. Wil jij het misschien doen Wieger? Dat zou tof zijn!

• 30 November 2022 - 07:44

Ineke Houterman :

Veel plezier, geniet ervan en maak mooie herinneringen.

• 30 November 2022 - 08:28

Elja :

Super

gelukkig gelukt wat weer heerlijk. Je verhalen mee lezen . Wie gaan er allemaal mee?

geen sinterklaas oeps dat zal wennen zijn .

wanneer je ook alweer de grote dag? Dagen

liefs geniet ze

• 30 November 2022 - 08:34

Monique:

Alweer een avontuur! Niet alleen voor jullie maar ook voor je hele familie. Heel veel geluk op je reis en voor het nieuwe huwelijk!

• 30 November 2022 - 09:08

Anneke:

Wat typisch dat je naar India moest bellen voir je visum. Ik vroeg de visa altijd asn via het visumburo in Den Haag, op loopafstand van ons kantoor. Dat buro had contact met alke ambassades. Het kotte wat extra, maar geen stress. [e-1f605] Gelukkig is het nu geregeld. Fijne reis en een goede tijd daar.

• 30 November 2022 - 10:07

Marius En Grietje Cusell:

Jan vertelde ons over het visum. Wij hadden met jullie er kromme tenen van. Wat een heerlijke opluchting. En wat een fantastische leuke en spannende reis gaan julie maken.Wat een indrukwekkend gebeuren. Veel geluk en genot.

• 30 November 2022 - 11:01

Els Huber:

Oei spannend, gelukkig goed gekomen, een hele mooie huwelijksdag zo bijzonder

volgend jaar wee Sint met gedichtjes [e-1f590][e-1f970]

• 30 November 2022 - 13:50

Jacqueline Veth :

Heel veel plezier een goede reis en tijd daar. Zeker ook voor Jelmer en Sneha: veel geluk!

• 30 November 2022 - 19:41

Simone Zwemer:

Gelukkig kun je mee, je moet er niet aan denken om als moeder van de bruidegom thuis te zitten! [e-1f631] Een hele goede en fijne reis en bruiloft gewenst, het zal ongetwijfeld een bijzondere ervaring worden. Geniet, geniet, geniet!

• 01 December 2022 - 09:28

Joke Den Hertog:

Goede reis, Jan en Jannie, en een heel mooi feest daar!

Ik zie in gedachten al de kleurrijke kleding!

• 01 December 2022 - 09:50

Mieke Brouwer:

Inmiddels zitten jullie, denk ik, in het vliegtuig. Gezellig met zo'n hele club!

Goede reis en veel plezier.

Mieke

• 01 December 2022 - 12:33

Wieger:

Goede reis met z'n allen en heel veel plezier. Stuur dat gedicht maar op hoor.

• 01 December 2022 - 18:08

Jeannette :

lieve Jannie en Jan, pff wat een opluchting!! Alle goeds voor jullie en voor Jelmer en Sneha [e-1f970][e-1f970]!