Dansen bij dertig graden - Reisverslag uit Madras, India van Jannie - WaarBenJij.nu Dansen bij dertig graden - Reisverslag uit Madras, India van Jannie - WaarBenJij.nu

Dansen bij dertig graden

Door: Jannie

Blijf op de hoogte en volg Jannie

04 December 2022 | India, Madras

'Sweet en zweet' schreef Jeanette in haar reactie. Een mooie samenvatting in twee woorden van een verblijf in India. Hoe lang is het geleden dat jullie Mirjam trouwde in Chennai? Misschien wel twaalf en een half jaar? 'Laat het allemaal maar over je heen komen!' gaven Andries en Jeanette als ervaren Indiagangers aan ons mee. Maar het onderdeel 'dansjes oefenen via zoom' voor de sangeet, de dansavond, dat gaat niet vanzelf. Bij Jan brak het zweet gisteravond aan alle kanten uit, na vijf minuten meedansen houdt hij het voor gezien. Ik dans toch graag, zeg ik tegen mijzelf en spring naar links als iedereen naar rechts gaat.'Relax' en 'keep smiling' zo bemoedigt de dansjuf Anu ons. Ik doe mijn best. Na het oefenuurtje gisteravond zei Maarten heel verstandig: 'Het is net als met muziek, als je het vaak genoeg speelt, gaat het op den duur vanzelf!' Hij bedoelde natuurlijk: oefenen, oefenen, oefenen tante Jannie! Nu weet ik weer waarom ik bij de aerobic, waar ik in een vorig leven een paar seizoenen aan mee deed, altijd op de achterste rij stond. Iets met je voeten en je handen tegelijk doen en dan ook nog tegelijk met een groepje anderen, ai, ai, ai. Ik ben er niet voor in de wieg gelegd.

Vanmiddag om 12 uur had ik weer een oefenuurtje met de tantes van Sneha en vanavond om 9 uur nog een keer met het Nederlandse cluppie. We kozen het liedje 'Happy' uit. Terwijl ik het hoor denk ik aan Jelmer die vandaag niet happy is. Hij voelde zich vanochtend niet lekker en ligt al de hele dag met koorts, misselijkheid en spierpijn in bed. Wij bleven vandaag in de buurt, Sneha kwam met medicijnen en ORS. Wij kennen dat als een poeder in een zakje. Ik gaf het nog aan opa een paar weken geleden, hij gruwelde er van. Hier zit het in een pakje appelsap verstopt. Gelukkig houdt Jelmer het binnen. We duimen en hopen van harte dat rust hem zal helpen opknappen.

De

Jan heeft vandaag op internet een heel aantal 'organic farms' rond Chennai gevonden. Hij heeft zin om daar voor of na de bruiloft te gaan kijken. Inmiddels zijn er ook familieleden van Sneha aangekomen in de stad. Morgen vertrekt Aletta uit Nederland. Nu ik dit typ zullen de kindjes in Haarlem wel vol spanning op Sinterklaas wachten. Veel plezier aan iedereen die de Sint vandaag of morgen begroet, volgend jaar doe ik ook weer mee!

• 04 December 2022 - 15:26

Anneke Otten :

• 04 December 2022 - 15:28

Anneke Otten :

Volhouden hoor Jannie, wanneer je het dansje uitvoert gaat het vast goed. ENJOY

• 04 December 2022 - 15:32

Willy:

Beterschap voor Jelmer! En een goede reis voor Aletta. Liefs uit Zoetje.

• 04 December 2022 - 15:36

Mieke Brouwer:

Ach, arme Jelmer! Het is te hopen dat hij van van z'n bruiloft kan genieten.

Wens hem beterschap en wees allemaal voorzichtig met wat je eet.

Cola is ook overal goed voor.

Groet, Mieke

• 04 December 2022 - 16:05

Jacqueline Veth:

Sterkte voor Jelmer !!

• 04 December 2022 - 17:03

Martine:

Beterschap voor Jelmer, dat komt echt niet goed uit nu, hij heeft gelukkig nog een paar dagen om bij te komen.

Veel sterkte.[e-2764]️[e-1f618]

• 04 December 2022 - 19:53

Tiny Brunott :

Gelukkig heeft Jelmer nog wat dagen te gaan. Heel veel sterkte. Met zijn hoevelen moeten jullie dansen. Kan je smokkelen misschien daar op focussen tralala liefs uit la France en morgen hier sneeuw[e-2603]️[e-2744]️[e-2744]️[e-2603]️

• 04 December 2022 - 20:12

Elja:

De Sint was hier in land

en de boel is net aan kant.

Nu een kopje koffie er bij

en zijn we blij

Met de mooie pakjes

dat word genieten strakjes

hopelijk worden jullie na de dansjes blij

en is Jelmer gouw griep vrij

lekker zweten en geen vlees eten

maar dat zullen jullie vast wel weten .

Geniet van de voorbereiding

dat is een heel gezellig ding