Russen - Reisverslag uit Tokio, Japan van Jannie - WaarBenJij.nu Russen - Reisverslag uit Tokio, Japan van Jannie - WaarBenJij.nu

Russen

Door: Jannie

Blijf op de hoogte en volg Jannie

05 Maart 2015 | Japan, Tokio

Vliegen met de Russen, hoe zou dat zijn? Eerst naar Moskou en daar overstappen richting Tokyo. Ik vond de Russische taal een mooie overgang richting Japan. De helft van de letters zijn nog leesbaar en het was grappig om bij het overstappen bij de burgerking een frietje te eten en dan de woorden mayonaise en ketchup te kunnen herkennen. De sfeer in het vliegtuig van Aeroflot was kalm, ingetogen. Er werd wel veel gedronken, sapjes en water en thee ;-)

De tweede vlucht was halfvol/leeg dus wij zijn op de lege stoelen met extra beenruimte gaan zitten. Toen Aletta en Jelmer baby's waren, kregen we die plaatsen altijd. Er hing dan een babybedje of ze lagen lekker te slapen op een paar dekens voor onze voeten. Ze weten er niks meer van en ik vertel hoe de lange vluchten naar indonesia toen verliepen, leuke herinneringen. Nu lezen we lekker. Ik in het 'dagboek van een geisha' getipt door Adri, geleend van Rita, een schitterend boek. Hoe dichter we bij Japan komen, hoe vreemder de namen van de Russische plaatsen worden. Tot ik ineens 'Kamtsjatska en Jakoetsk' op het beeldscherm zie verschijnen, waar ken ik die van? Risk, hoe vaak hebben we 'aangevallen' vanuit die plaatsen? Heerlijk onschuldig spel, ineens komen we er 'een beetje'in de buurt.

Negen uur vliegen na Moskou zijn we in Tokyo. Sergei en Anastasia van Aeroflot zwaaien ons uit en wij lopen als hondjes achter Jelmer aan. Naar de pinautomaat, naar de trein, twee haltes met de metro en dan zijn we midden in de stad en lopen de laatste 5 minuten naar Jelmer's kamer. Om de beurt slapen we daar een uurtje in zijn bed en gaan dan de buurt verkennen en voor het eerst met stokjes eten. Dat wende snel. Het feit dat de vis die we aten zo vreemd kraakte in onze mond bleek te komen doordat die vol eitjes zat, de eerste Japanse delicatesse ;-)


  • 05 Maart 2015 - 14:17

    Angela Vd Vlugt:

    Ha Jannie,
    Ik geniet weer van je schrijfkunsten, alsof ik het voor me zie. :-) Het boek wat je leest is een prachtig boek!! Wat een gave bestemming ook! Jullie heel veel plezier en ik geniet van je verhalen!

  • 05 Maart 2015 - 14:31

    Alice:

    Wat is het saai als je met een vliegtuig naar Suriname vliegt. Geen vreemde klanken, gewoon Nederlands. Geniet van alles wat jullie zien, beleven, proeven en wij genieten via jou verhalen met jullie mee. Groeten aan Jelmer.

  • 05 Maart 2015 - 14:37

    Jeannette:

    Gaaf om te lezen :-) ! Wat een reis, he. Goede tijd gewenst, hoor!

  • 05 Maart 2015 - 15:24

    Mieke:

    Dag Jannie, leuk van je te horen. Ben benieuwd naar de rest van je verhalen. Bevalt je logeeradres? Als ik goed reken is het in Japan nu avond, welterusten dus. Groeten aan Aletta en Jelmer.

  • 05 Maart 2015 - 17:23

    Aly Grootjen:

    Hoi Jannie,
    Leuk om je reisverhalen weer te lezen.heb er zin in
    Heel veel plezier samen.
    Groet Aly

  • 05 Maart 2015 - 18:00

    Simone:

    super tof Jannie! Ik blijf je jullie volgen JAJ!
    Dat is Japans voor Jannie Aletta en Jelmer;)

  • 05 Maart 2015 - 19:53

    Anneke De Weerd:

    Leuk om jouw reis zo mee te mogen beleven.Geniet er van Veel plezier
    groetjes, anneke



  • 05 Maart 2015 - 20:05

    Natash:

    vanmorgen vroeg toen ik om 6.20 naar mijn werk liep straalde de lichtblauwe hemel zachtjes het donkerblauwe van de nacht weg ... de hemel is aan het wakker worden! :-) de vogels zijn dan allang wakker en zingen uit volle borst hun lenteliederen ♫♪♫♫♪♪
    de daken en ruiten van de auto's zijn glinsterend bevroren en ik kijk omhoog naar alle schakeringen blauw die zo intens helder zijn EN ik denk daar in 'the land of the rising s☼n' daar is Jannie met 'r kids :-) goeiemorgen Jannie, bij jou is het allang overdag ;-) (en nu dus nacht hihi)
    wat een heerlijk verhaal!
    nog 1 van Aur☺ra voor jou: mama ik ben niet aan het jokken en aan het brokken hoor! hahaha
    ben ook benieuwd of je daar nog iets van Emoto en zijn waterkristallen tegenkomt!
    ik kijk al uit naar 'the next story!!!
    grtz ook aan J&A ♥

  • 05 Maart 2015 - 21:11

    Vaughn & Wilma Bosma:

    Hallo Jannie en Jan,

    We leven met jullie mee hoor. Leuk om de belevenissen te zien. Ik ben een fanatieke sea food fan maar die eerste vis die Jullie in Japan aten moest ik van rillen " No Thanks"

    Hartelijke groeten aan Jelmer vanuit het witte New Brunswick. We hebben al bijna 3 meter op ons dak gekregen. Geef ons Florida maar hoor.

    Wilma en Auke

  • 05 Maart 2015 - 21:13

    Elja:

    na een dagje oppassen heerlijk gevollybald.
    Thuis komen kopje koffie en lekker jullie belevenissen lezen.
    Heerlijk ga zo zo

  • 06 Maart 2015 - 11:24

    Adri:

    Wat leuk dat je aan 'Dagboek van een geisha begonnen bent' Zo'n mooi begin: Mijn moeder was van water en mijn vader was van hout. Meteen een Japanse sfeer.
    Ik hoop dat er in Japan een bed voor je is waar je een hele nacht kunt slapen.
    Groet, Adri

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jannie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 465
Totaal aantal bezoekers 92073

Voorgaande reizen:

01 December 2022 - 17 December 2022

Bruiloft in India ❤️

06 September 2022 - 28 September 2022

Indonesia

03 Januari 2020 - 17 Januari 2020

India

10 Juni 2019 - 10 Juni 2019

Valencia vitamines

11 Juni 2018 - 11 Juni 2018

Kiev

25 Juni 2016 - 25 Juni 2016

De Jacobsroute fietsen

13 Mei 2015 - 27 Mei 2015

ZWO reis Indonesia

20 Februari 2015 - 20 Maart 2015

Japan

08 Augustus 2014 - 22 Augustus 2014

Ga je mee naar Saba?!

04 April 2013 - 19 April 2013

Suriname

24 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

Fietsvakantie 2011

09 Juli 2011 - 16 Juli 2011

Last minute naar Lefkas :-)

06 April 2011 - 19 April 2011

Werk vakantie naar West Java

05 Juli 2010 - 15 Juli 2010

Fietsen naar Parijs.....

13 Juli 2007 - 07 Augustus 2007

Mijn eerste reis

09 Juli 2012 - 30 November -0001

zomer 2012

Landen bezocht: