Visparadijs - Reisverslag uit Tokio, Japan van Jannie - WaarBenJij.nu Visparadijs - Reisverslag uit Tokio, Japan van Jannie - WaarBenJij.nu

Visparadijs

Door: Jannie

Blijf op de hoogte en volg Jannie

06 Maart 2015 | Japan, Tokio

Die eerste happen van de vis gisteravond waren wel meteen een sprong in het diepe. Het hield ons niet tegen om vandaag weer vis te gaan eten. Je kunt er gewoon niet omheen in Tokyo. Tussen de middag aten we in een tempura restaurant. Gefrituurde garnalen, verschillende soorten vis en groenten in een deegje. Dat klinkt wat zwaar voor midden op de dag maar we hadden het even nodig. Toen we de ochtend begonnen met een super sightseeing in een enorme foodcourt hier in Shibuya, stond ik na een uur rondlopen tussen de heerlijkheden (meloen voor 100 euro per stuk) te trillen op mijn benen. Help, het deed mij zo denken aan de griep van de weken hier voor. Die zal toch niet nog een keer terug komen?

We zijn naar een groot warenhuis gegaan waar Jelmer zijn materialen koopt om maquettes te maken. Op de bovenste verdieping ben ik heerlijk zen in het bonsai café gaan zitten. Alet en Jelmer zijn samen de winkel gaan verkennen. Ze hebben alvast een verjaardagscadeau voor Jan gekocht en wat andere souvenirs. Ik heb een paar koppen koffie gedronken en kon daarna weer verder mee op stap.

Na de lunch heb ik in de Meiji-jingu tempel gebeden om gezondheid en wereldvrede. Twee keer buigen, twee keer klappen, twee keer buigen. En schrijf je gebeden op met een 'easy mind' was de tip. Dat is gelukt. De sfeer op het tempelplein was ook heel easy. De enorme ficusbomen rond de tempel maakten op mij de meeste indruk. Er om heen stond een stellage waar je je geschreven gebeden op kon hangen. Ik zag al een vrouwenvereniging (huh, ik lees dit stukje nog een keer en bedoel natuurlijk viering ;-) voor mij, rondom de drie prachtige grote bomen in het Binnenpark, deze zomer ;-) Jullie ook?

Aan het eind van de middag zijn we even terug gegaan naar ons appartement. Het is er net zo mooi als het er op de airbnb site uit ziet. Eigendom van een Australische prof in de architectuur en bewoond door een Belgisch/Filipijnse studente. Morgen gaan we met haar eten. Vanavond aten we in de vishemel van Natascha ;-) Zij maakte met oud en nieuw al sushi voor de hele buurt en nu was het voor ons opnieuw: Sushi time! Zo grappig, naast je tafel hangt een iPad, waar plaatjes van de verschillende hapjes voorbij komen. Je vult er drie in en 5 minuten later komen ze naar je toe op een lopende band. En maak maar weer een nieuwe keuze. In je tafel zit een kraantje met heet water, op tafel een bus groene thee, proost! Zelfs de thee smaakt een beetje naar vis, echt waar. Nu is het al bijna 00.30 uur en hoog tijd om te gaan slapen want morgenochtend gaan we vroeg naar......Ja natuurlijk, de vismarkt.


  • 06 Maart 2015 - 16:55

    Adri:

    Nu ben ik de eerste. Ik kom nog even terug op de zaadjes in de vis. Wij aten vroeger thuis ook af en toe kuit. Dat waren maar kleine beetjes. Ik kom uit een gezin van 8 kinderen, om de beurt kregen we de kuit. Dat was dus niet zo vaak. De smaak kan ik me niet herinneren, wel het korrelige gevoel in mijn mond.
    Groet, Adri

  • 06 Maart 2015 - 21:08

    Natascha Alexandra:

    vishemel hihihi!
    mooi om te lezen dat je in een tempel gebeden hebt, dat ontroert me eigenlijk wel een beetje, en ik moet er ook van glimlachen :-)
    dankjewel Jannie dat je ook voor wereldvrede bidt :-D en ♥♥♥
    fijn te lezen dat je zo goed voor jezelf zorgt ;-)
    ik ben van plan om dit weekend nog een keer sushi te maken ;-) YEAH, dan leef ik een beetje met jullie mee, qua eten dan!
    Aur☺ra heeft een primeur hier, nieuwe blogstof ook, ze heeft vandaag haar 1e wiebeltand, en da's precies de tand die ze als baby t eerst kreeg ♥
    kuskuskus ♥♥♥
    hebben jullie ook zo'n prachtige volle maan gezien?

  • 06 Maart 2015 - 23:02

    Wieger:

    Ik zou de gefrituurde garnalen kiezen i.p.v. sushi ! Veel plezier hopen dat je niet weer ziek wordt. groetjes aan Jelmer en Aletta.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jannie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 91834

Voorgaande reizen:

01 December 2022 - 17 December 2022

Bruiloft in India ❤️

06 September 2022 - 28 September 2022

Indonesia

03 Januari 2020 - 17 Januari 2020

India

10 Juni 2019 - 10 Juni 2019

Valencia vitamines

11 Juni 2018 - 11 Juni 2018

Kiev

25 Juni 2016 - 25 Juni 2016

De Jacobsroute fietsen

13 Mei 2015 - 27 Mei 2015

ZWO reis Indonesia

20 Februari 2015 - 20 Maart 2015

Japan

08 Augustus 2014 - 22 Augustus 2014

Ga je mee naar Saba?!

04 April 2013 - 19 April 2013

Suriname

24 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

Fietsvakantie 2011

09 Juli 2011 - 16 Juli 2011

Last minute naar Lefkas :-)

06 April 2011 - 19 April 2011

Werk vakantie naar West Java

05 Juli 2010 - 15 Juli 2010

Fietsen naar Parijs.....

13 Juli 2007 - 07 Augustus 2007

Mijn eerste reis

09 Juli 2012 - 30 November -0001

zomer 2012

Landen bezocht: