Listrik mati - Reisverslag uit Lembang, Indonesië van Jannie - WaarBenJij.nu Listrik mati - Reisverslag uit Lembang, Indonesië van Jannie - WaarBenJij.nu

Listrik mati

Door: Jannie

Blijf op de hoogte en volg Jannie

07 September 2022 | Indonesië, Lembang

Ineens was de dag om. Ik wilde de 10.000 stappen nog volmaken maar dat lukte gisteren niet meer. We zijn het vliegveld in Abu Dabhi een paar keer rond gelopen en streken toen neer bij een Italiaans koffietentje. Het was er gezellig ingericht met rieten lampen die warm licht gaven. Een groot verschil met de rijen stoelen bij de verschillende gates. Alleen van het uitzicht op al de half slapende mensen en het koude tl licht zou je gedeprimeerd kunnen raken. Op het koffieterrasje zag je reizigers zichtbaar genieten van hun latte, cappuccino of espresso. Jan las de krant van gisteren en ik vulde de adressenlijst van mijn jalanjalanblog aan. Misschien ontvang jij nu een mail en denk je: ‘Uh, had ik mij hiervoor aangemeld?’ Nee, ik heb je toegevoegd, zonder te vragen of je dat wilde. Uitschrijven kan altijd! Thuis dachten we er over om tijdens de acht uren die de tussenstop in Abu Dabhi deze keer duurde een hotelkamer te nemen. Uiteindelijk was dat echt niet nodig. Door het tijdsverschil voelde het nog als het begin van de avond terwijl het al ruim na middernacht was toen we doorvlogen naar Jakarta.

En nu zijn we in Lembang in villa Venetys. We werden verwacht. Zonder dat er een bevestiging in de mail kwam. Ibu Ingrid, de eigenaar van de villa, belde mij dat er zeker plek was en dat klopte. We zijn de enige gasten. Het voelt een beetje kaal. In 2015 waren we hier met Marius en Grietje, Joost, Bregje, Trudy en Arie. Allemaal Zoetermeerders. Nu zaten we met zijn tweetjes aan de grote tafel een heerlijke nasi goreng komplit te eten toen plotseling het licht uit ging. We schoten allebei in de lach in het pikkedonker. Listrik mati, net als vroeger! In het regenseizoen viel de stroom zeer regelmatig uit en dan genoten we een poosje van het leven bij kaarslicht. Meestal was dat van korte duur. Zo ging het nu ook. De regenbui is verder getrokken, het licht schijnt weer.

Ook mijn IPad doet het nog, al ziet die er wel wat griezelig uit. Een paar maanden geleden heeft Josephine hem/haar laten vallen. Dat leverde wat kleine scheurtjes in het glas op, in een hoekje. Gisteren zat ik te typen en hoorde ineens krak. Het glas barstte alle kanten op. Waarschijnlijk heb ik in het vliegtuig met mijn voeten op mijn rugtas gesteund en nooit aan de IPad die daarin zat gedacht. Wat te doen? Heel voorzichtig typen vandaag. Morgen laten repareren? Bestaat dat, nieuw glas in een IPad zetten? Ik zal eens googelen. Maar eerst lekker douchen. Dank voor de enthousiaste reacties op mijn blogje van gisteren! Elja was één van de eersten die in 1985 mijn reisverhaaltjes uit Kenya las en daar blij van werd. En nog steeds enthousiasmeert ze mij met lieve woorden. Mieke heeft meer van de wereld gezien dan wij en leeft nu mee met onze verhalen. Zo blijven we verbonden. Jeanette en Monique allebei reizigers die weten hoe het is om lieverds in de verre verte te bezoeken. Joyce wilde ik eigenlijk niet achterlaten in Nederland. Zij reist in gedachten met ons mee. Ze maakte ooit een wereldreis en kent Java als haar broekzak. Hopelijk herkent ze veel van wat wij de komende weken gaan beleven. Tot schrijfs allemaal!


  • 07 September 2022 - 17:36

    Breg Van Dam-Mantel:

    Zeer verrast met "deze post". IK blijf graag volgen! Heb het goed, Breg.

  • 07 September 2022 - 18:03

    Elja:

    Genieten van al die verschillende mensen op de luchthaven zooo leuk fijn dat jullie goed zijn aangekomen hoop dat je iPad gemaakt kan worden.! Liefs elja

  • 07 September 2022 - 18:08

    Jacqueline :

    Ha Jannie en Jan
    Heel veel plezier en goede dagen daar!
    Wij zijn net terug uit Frankrijk
    Liefs, Jacqueline

  • 07 September 2022 - 18:10

    Anneke Otten :

    Hoi Jannie en Jan, wat leuk voor jullie om weer in Indonesië te kunnen zijn. Geniet maar volop van alles wat het land je biedt. Ook van de stroomstoringen en donkere momenten. Wat dat betreft is er niet veel veranderd in de loop der tijden. Veel plezier. Groetjes, Anneke Otten

  • 07 September 2022 - 21:14

    Els Hubert:

    Hallo Jannie

    Wat leuk en gezellig om mee te lezen, fijne vakantie

    Groetjes Els

  • 08 September 2022 - 15:11

    Joke Den Hertog:

    Oeps, Jannie, aan het andere eind van de wereld zijn jullie! Ik wens jullie veel mooie ontmoetingen en belevenissen!
    Liefs! Joke

  • 08 September 2022 - 19:32

    Tiny Brunott:

    Lieve Jan en Jannie Ik lees dit blog het laatst. Ik was begonnen aan de volgende. Super leuk ik kijk uit naar het volgende blog. Liefs tiny

  • 10 September 2022 - 09:57

    Willy Donker:

    Genieten van het mee mogen reizen met jullie vanuit huis. Mijn vliegkilometers mogen jullie ook hebben. Dikke zoen.

  • 11 September 2022 - 15:38

    Annette Doorn:

    Leuk, na mijn korte vakantie, kan ik in vakantiesfeer blijven door jullie verhalen!

  • 11 September 2022 - 22:06

    Pauline :

    Leuk om je te volgen. De melding van je blog was in de ongewenste mailbox gekomen vandaar dat ik nu pas aan het lezen ben. In de tekst schrijf je over een blog van gisteren (6-9) maar 7-9 is de eerste die ik zie.

  • 11 September 2022 - 22:09

    Pauline :

    Ter vroeg met de reactie. Ik heb die van 6/9 gevonden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jannie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 92021

Voorgaande reizen:

01 December 2022 - 17 December 2022

Bruiloft in India ❤️

06 September 2022 - 28 September 2022

Indonesia

03 Januari 2020 - 17 Januari 2020

India

10 Juni 2019 - 10 Juni 2019

Valencia vitamines

11 Juni 2018 - 11 Juni 2018

Kiev

25 Juni 2016 - 25 Juni 2016

De Jacobsroute fietsen

13 Mei 2015 - 27 Mei 2015

ZWO reis Indonesia

20 Februari 2015 - 20 Maart 2015

Japan

08 Augustus 2014 - 22 Augustus 2014

Ga je mee naar Saba?!

04 April 2013 - 19 April 2013

Suriname

24 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

Fietsvakantie 2011

09 Juli 2011 - 16 Juli 2011

Last minute naar Lefkas :-)

06 April 2011 - 19 April 2011

Werk vakantie naar West Java

05 Juli 2010 - 15 Juli 2010

Fietsen naar Parijs.....

13 Juli 2007 - 07 Augustus 2007

Mijn eerste reis

09 Juli 2012 - 30 November -0001

zomer 2012

Landen bezocht: